Bölcsességfog eltávolítása műtéttel

Bölcsességfog eltávolítás műtéttel – Sculpció

Az egyik leggyakoribb szájsebészeti beavatkozás annak ellenére, hogy nem minden esetben indokolt annak eltávolítása. Ennek oka, hogy a bölcsességfog növekedésével a fogak torlódni kezdenek, fájdalmat okoz és ez sokszor gyulladással illetve tasakképződéssel jár. De előfordul, hogy mindez elmarad és nem okozva problémát kinő.

Milyen problémákat okozhat a megléte?

Elsősorban azoknak jelenthet problémát, akiknek nincs elegendő hely az állcsontban egy új fog kitörésének vagy nem megfelelő a növekedő bölcsességfog fogcsírájának a tengelyállása, tehát más fogakat kezd el tolni.
Másik gyakori probléma, ha a begyullad a növekedő fog. Mivel ez a leghátsó fogunk, a fogkefével nehezebben érünk odáig, de ha nem kerítünk kellő figyelmet annak alapos tisztítására nagyon könnyen fájdalmasan begyulladhat és cisztává alakulhat. Ennek másik következménye lehet, hogy hamarabb szuvasodik, mint azok a fogak melyeket alaposan megtisztítunk. De mivel nagyon sok esetben a bölcsességfog az előtte lévő fognak támaszkodik olyannyira, hogy a köztük lévő apró rést fogselyemmel sem lehet kellő módon megtisztítani,  így azok épségét is veszélyezteti. Az eltávolítása tehát nem minden esetben indokolt de azért ajánlott, hogy a mellette lévő egészséges fogakat megmentsük.

Eltávolításának két módja létezik.

Húzás:

Ha a bölcsességfog kellő mértékben, fájdalmat nem keltve előbújt és stabilan rá lehet fogni, akkor azt egy normál módszerrel ki lehet emelni az ínyből.

Szájsebészeti műtét:

Ha a bölcsességfog az íny vagy egy másik fog alatt van elviselhetetlen fájdalmat okozva, akkor azt mindenképpen szájsebészet úton kell eltávolítani. A műtét helyi érzéstelenítéssel történik akárcsak egy sima foghúzás vagy tömés. A fog helyzetétől függően 13-30 perc a beavatkozás hossza, melynek végén a sebet varratokkal zárjuk. Ennek eltávolítása a beavatkozás után 1 héttel történik.

Ha Ön se szeretne a fájdalmával órákig a kígyózó sorokban várni a kezelésre, kérjen időpontot nálunk telefonon.